Orjinal Adı: So Long, My Son
Yapım Yılı: 2019
Çin Kültür Devrimi sonrası getirilen tek çocuk kısıtlaması yıllarında, bir okul arkadaşının hatası sonucu oğullarını kaybeden ailenin bu travma ile mücadelesinin hikayesi. Kültür Devrimi yıllarından günümüzün yarı-kapitalist Çin'ine evrim sürecinin duygusal bir yolculuğu aynı zamanda.
Tür: Dram
Yazar: Mei Ah, Xiashuai Wang
Kast: Liya Ai, Jiang Du, Zhao-Yan Guo-Zhang
Imdb: 7.7
Öne Çıkanlar:
Jared Diamond büyük eseri “Tüfek, mikrop ve çelik”e bir Polinezya yerlisinin sorusu ile başlar; “beyaz adamın kargosu niye o kadar çok?”
Elveda Oğlum bizi 1970’lere, daha globalizmin adını henüz duymadığımız, uluslararası etkileşimin de hele Çin gibi kapalı bir rejimle neredeyse imkansız olduğu bir döneme götürüyor. İlginç olan ise birbirimizden hemen hemen hiç habersiz olarak oluşturduğumuz küçük yaşam mekanlarının birbirine ne kadar benzediklerini görmemiz. Yerden tasarruf ettiğimiz, katlanır masalar, üzerindeki muşamba kareli yemek örtüleri, üstünde dantel işlemeler serili siyah beyaz televizyonlar, birkaç sandalye.
“Kargo”muzun az, huzurumuzun çok olduğu günler. Sonraki yıllarda kargomuzu arttırdığımızda daha mutlu olabileceğimiz yanılsamamız da ortakmış. Bu hali ile “beyaz adamın kargosu niye o kadar çok?” ontolojik bir soruya dönüşüyor.
Ender Şenkaya
Ödüller:
Çin Kültür Devrimi sonrası getirilen tek çocuk kısıtlaması yıllarında, bir okul arkadaşının hatası sonucu oğullarını kaybeden ailenin bu travma ile mücadelesinin hikayesi. Kültür Devrimi yıllarından günümüzün yarı-kapitalist Çin'ine evrim sürecinin duygusal bir yolculuğu aynı zamanda.
Tür: Dram
Yazar: Mei Ah, Xiashuai Wang
Kast: Liya Ai, Jiang Du, Zhao-Yan Guo-Zhang
Öne Çıkanlar:
Jared Diamond büyük eseri “Tüfek, mikrop ve çelik”e bir Polinezya yerlisinin sorusu ile başlar; “beyaz adamın kargosu niye o kadar çok?”
Elveda Oğlum bizi 1970’lere, daha globalizmin adını henüz duymadığımız, uluslararası etkileşimin de hele Çin gibi kapalı bir rejimle neredeyse imkansız olduğu bir döneme götürüyor. İlginç olan ise birbirimizden hemen hemen hiç habersiz olarak oluşturduğumuz küçük yaşam mekanlarının birbirine ne kadar benzediklerini görmemiz. Yerden tasarruf ettiğimiz, katlanır masalar, üzerindeki muşamba kareli yemek örtüleri, üstünde dantel işlemeler serili siyah beyaz televizyonlar, birkaç sandalye.
“Kargo”muzun az, huzurumuzun çok olduğu günler. Sonraki yıllarda kargomuzu arttırdığımızda daha mutlu olabileceğimiz yanılsamamız da ortakmış. Bu hali ile “beyaz adamın kargosu niye o kadar çok?” ontolojik bir soruya dönüşüyor.
Ender Şenkaya
Ödüller:
- Asia Pacific Screen Awards (Aday)
- Asian Film Critics Association Awards -
- En iyi erkek
- En iyi kadın
- En iyi senaryo
- En iyi film
- En iyi yönetmen
- Berlin Gümüş Ayı
- En iyi erkek
- En iyi kadın
- En iyi film (aday)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Film hakkındaki izlenimlerim...