İngilizce Adı: Family Romance, LLC
Yapım Yılı: 2022
Hayatını, ailelerin özel günlerinde bireylerinden birisinin yerine geçip ortaya çıkması olası eksikliği gidererek kazanan oyuncu Iishi, genç bir kızın babası rolüne uzun dönemli bir
süreç için dahil olması istendiğinde yaptığı işin etik yönünü sorgulamaya başlar.
Tür: Dram
Yazar: Werner Herzog
Kast: Yuichi Ishii, Mahiro Tanimoto, Miki Fujimaki
“..Gerçek mutluluğun peşinden koşma gerekliliği tüm özgürlüklerin temelidir...”
John Locke
Hayatımızın ne kadarını gerçekten kendimiz ne kadarını da içinde büyüdüğümüz toplumun bizden beklentilerini yerine getiren kişi olarak yaşadığımız, varoluşumuzun en temel sorunlarından birisi olarak ortaya çıkıyor günümüzün "modern" olarak adlandırılan yaşayış tarzı içerisinde. Werner Herzog Tokyo'daki asıl işi insanların hayal dünyalrındaki ideali yaşatmak olan gerçek bir şirket ve oyuncularıyla çektiği Aile Saadeti Ltd'de bu derin ayrımı sorgulamayı hedeflemiş olmalı.
Japonlar ruhlar alemi ve hayal dünyalarıyla yoğrulan bir kültürel ortamda yetişiyorlar nesillerdir. Meiji döneminde başlangıçta giyim-kuşam ile başlayan reform ve endüstrileşme yaşam tarzlarının büyük bölümünü ele geçirmiş olsa da, modernite Japonların geçmişle olan çok derin bağlarını tamamen ortadan kaldırmayı "başaramamış". Halen evlerinin bir bölümünü itina ile kaybettikleri bireylerin ruhlarına ayırırlarken, yaptıkları savunma sporlarında bile hayali rakiplerle mücadele etmeye devam ediyorlar. Böyle bir kültürel yapılanma içinde de, Iishi'nin kurduğu yaratıcı iş modeli garipsenmek bir yana doğal mutluluk arayışının br parçası olarak rahatlıkla içselleştirilebiliyor.
Bir tür hayalleri gerçekleştirme misyonu taşıyan Aile Saadeti Ltd'in çalışma konuları da geniş bir çeçeveye yayılmış; kendilerini zor duruma düşürecek alkolik babanın yerine düğünde gelinin babası rolüne bürünmek, Japon stadartlarında birkaç saniyelik bir hata olsa bile affedilmesi güç olan biir zamanlama hatası yapmış demiryolu çalışanın yerine azarlanmak, sosyal medyada fenomenleşmek isteyen bir genç kızı ancak büyük yıldızlara gösterilecek bir ilgiyle Ginza caddesi üzerinde paparizeleri oynayarak pohpohlamak, hatta bir zaman önce kazandığı piyangonun tatlı hatırasını sürekli tekrar etmek isteyen birisine bu büyülü anı sürprizler hazırlayarak tekrar tekrar yaşatmak gibi. Bu rollerin temel özeeliği kurguyu isteyenlerin (sipariş sahiplerinin) kendi kendilerini aldatılmasına gönüllü olmaları, ta ki, Iishi'ye sıradışı bir teklif gelene kadar; küçük yaşta babasını kaybetmiş ama bunu bilmeyen Mahiro'nun uzaklardan geri dönen babası rolüne bürünmesi istenince işin rengi değişmeye başlayacaktır.
Ergenliğe adım atmanın hemen öncesinde duygusal çalkantılı bir döneminde ortaya çıkan baba figürünün taşıdığı anlam, Mahiro için önceden hesaplanabilenecek etkinin çok ötesine geçer. Belki hemen her kız çocuğunun bir ölçüde elektra kompleksi seviyesine geçen baba hayranlığı geç kavuşulmuş mükemmel baba figürü oyanayan Iishi'nin kontrolünden çıkmaya başlayacaktır. Mahiro'nun kendisi ile duygusal bağ kurması ve asıl işveren olan anneden bile saklanacak kimi sırların ortaya çıkması nedeniyle Iishi, artık bir aktör olarak kendisine önceden belirlenmiş bir senaryoyu sürdürmesinin zorluğuyla yüzyüze gelir. Tüm çocukluğunu yoksunluğunu hissederek geçirdiği bir baba figürüne geç yaşta kavuşmuş olan Mahiro'da bu yeni keşfin getirdiği travamatik etkilerinin belirmeye başlaması ilk sinyaleri verir. Kızının Iishi'ye güçlü şekilde gözlemleyen annede de yeniden bir aile kurma ümidi filizlenince ilişkiler zincirinin üçüncü bacağı da tamamlanmış olur. Iishi bu çetrefil durumdan kurtulmak için kendisine sahte bir cenaze töreni düzenlemenin yollarını araştırmaya başlasa da işi o raddeye götürmeye cesaret edemez. Özünde profesyonel amaçla kurduğu şirketin (Ltd : LLC) sınırlı sorumluluğu bulunması gerekmektedir. Mutluluğa ulaşmanın bir bedeli olduğu kadar, mutluluk götürmenin de ağır bir yükü olduğu açıktır.
Kendi hayatını, bir iş modeli çerçevesinde de olsa başkalarının gönüllü şekilde aldatılmış mutluluklarını gerçekleştirmeye adayan Iishi, acaba kendi iç dünyasında mutluluğu yakalayabilmiş midir? Bu sorunun yanıtını da filmin kalanına bırakalım.
Ender Şenkaya
Kasım 2024
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Film hakkındaki izlenimlerim...